Alla inlägg under augusti 2010

Av Jenny - 5 augusti 2010 10:41

Jag har nu i två kanske tre dagar haft ont i munnen. Min högra visdomstand i nedre käken har börjat växa igen, hade glömmt hur ont det gör. Det är inte konstigt att småbarn skriker när de börjar att få tänder.  Till råga på allt har jag fått en blåsa i munnen också, det är verkligen jätteskönt att äta nu för tiden. Jag har inte fattat vad dom där tänderna ska vara bra för, hade ju varit bättre om det hade funnits nya tänder under de man redan har, men men thats life.



Av Jenny - 3 augusti 2010 13:15

Först kom "Dick in a box" sen "I´m on i boat" nu är det "Boombox" som gäller. Alla deras låtar fastnar och dom har riktigt roliga texter och videos.


Av Jenny - 2 augusti 2010 16:30

Jag stod och grädda våfflor för någon timma sen, tänkte att det skulle bli en bra middag. När jag skulle göra den sista så small våffeljärnet till och strömmen gick. Fick lite panik i tron att jag kanske slått ut strömmen i hela hyreshuset. Som tur var gick den bara i min lägenhet, smart som jag är fick jag igång den också. Var inte särskilt svårt för det är ett nyare proppskåp, så det räckte att fälla upp några små spakar. Våfflorna blev jäkligt goda iallafall, nu ska jag ut och powerwalka, eller gå i varje fall.


 

Av Jenny - 2 augusti 2010 10:31

Igår fyllde min kära bror år, så jag var hemma igår kväll och firade honom. Fick även hjälpa till att fixa maten, som var tacos. Jag tror inte att det går att tröttna på tacos, jag kan lätt äta det flera gånger i veckan. Det passade väldigt bra igå, med tanke på att jag bara hade ätit frukost innan på dagen.

När jag var i Väla köpte jag också en ny fruktskål, behöver dock åka och handla så att den kan bli lite fullare. det är helt tomt i kylskåpet. Har kommit ur rutinerna lite nu när man är ledig, jag brukar alltid handla efter jobbet så det stämmer inte riktigt nu.


  

Av Jenny - 1 augusti 2010 13:39

Empire of the Sun 1987

En ung Christian Bale spelar huvudrollen i denna film som utspelar sig i Shanghai under andra världskriget. Han kommer ifrån sin familj när de försöker fly undan kriget. Han hamnar då i ett japanskt fångläger, man får se hur han överever undan svält och sjukdommar. John Malkovich spelar den andra huvudrollen och som vanligt är han briljant.

Betyg: JJJ


Double Jeopardy 1999

Den handlar om en kvinna som blir anklagad att ha mördat sin man när de var ute och seglade. Hon vaknar mitt i natten helt blodig och hittar en kniv uppe på däck, då kommer sjöpolisen. Hon åker i fägelse och får då reda på att maken inte är död, utan gift om sej med hennes bästa vän. När hon kommer ut får man följa hennes hämd.

Betyg: JJJ


Man on Fire 2004

Denzel Washington spelar en föredetta yrkesmördare som för jobb som livvakt år en liten flicka. Dom kommer varandra väldigt nära, så när hon blir kidnappad gör han allt för att hämnas. Den utspelar sig i Mexico där halva polisstyrkan är inblandade i kidnappningar. Denzel är grymm i denna film, det är alltid kul att se när han spelar en tuffing.

Betyg: JJJJ


Av Jenny - 1 augusti 2010 12:12

Min lilla katt har varit dålig, jag tror att han haft någon magsjuka. I fredag så spydde han hela dagen, han kunde inte behålla någon mat eller vätska. Han mådde bättre igår, efter han hade varit ute och sprungit la han sej flåsande på golvet. Han hade inte så mycket energi kvar i kroppen att göra av med.


  

Presentation


En Blogg Om Film, Musik, TV Och Mitt Liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

________________________

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards